برگزاری کارگاه اخلاق در مطالعات کارآزمایی بالینی توسط معاونت تحقیقات و فناوری

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۷ کد : ۸۳۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۶۷
برگزاری کارگاه اخلاق در مطالعات کارآزمایی بالینی توسط معاونت تحقیقات و فناوری

 

کارگاه اخلاق در مطالعات کارآزمایی بالینی روز پنج شنبه مورخه 28/6/98 در سالن اجتماعات دکتر حضرتی ستاد مرکزی دانشگاه  توسط معاونت تحقیقات و فناوری در راستای دستیابی به اهداف کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشگاه و با حضور  اعضای کمیته اخلاق در پژوهش، اعضای هیئت علمی بالینی و پایه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی  برگزار شد.

 دکتر بهلولی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از تشکیل این کارگاه و استقبال خوب مدعوین، بر لزوم برگزاری چنین کارگاه هایی و حساسیت موجود در مطالعات با موضوع کار آزمایی بالینی تاکید نمودند. ایشان با بر شمردن مزایای برگزاری چنین کارگاه هایی خاطر نشان کردند: ضرورت رعایت اخلاق بایستی در تمام جنبه های زندگی فردی و اجتماعی سرلوحه کارها باشد.

هدف از برگزاری چنین کارگاه هایی توانمندسازی و آشنایی اعضای کمیته‌های دانشگاهی اخلاق در پژوهش، اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران بالینی با استانداردهای بین‌المللی کار آزمایی بر نمونه‌های انسانی (Good Clinical Practice) تشکیل‌شده بود.

این کارگاه با تدریس جناب آقای دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوعاتی از قبیل اصول Good Clinical Practice  ، قوانین و ملاحظات کشوری (Iran GCP)، اصول و تعاریف کارآزمایی بالینی و نقش کمیته اخلاق در تأیید پروتکل و مستندات مربوط به کارآزمایی ها ی بالینی، فرایند اخذ رضایت آگاهانه، هیئت های نظارتی بر داده ها و ایمنی مطالعات و  فرایند دریافت گزارش از بازرسان مطالعات کارآزمایی بالینی برگزار شد و در نهایت با پانل و ارائه چند مورد Case Study  و سوال از حاضرین و بحث و بررسی خاتمه یافت.

کلید واژه ها: کارگاه اخلاق در مطالعات کارآزمایی بالینی معاونت تحقیقات و فناوری دکتر حامد حسینی دکتر بهلولی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل


نظر شما :